ANBPR
Ioana Crihană – Manager de proiect Teach for Future – lucrează, de mai bine de 15 ani, în diferite poziții de conducere în entități de afaceri extrem de competitive: o instituție guvernamentală, un ziar național, o cunoscută agenție de branding și publicitate, o corporație multinațională TIC și în cea mai reprezentativă Asociație Națională a Bibliotecilor din România – ANBPR. Implicată în numeroase proiecte de dezvoltare, Ioana Crihană are experiență în crearea, restructurarea și revitalizarea diferitelor produse, servicii și structuri organizaționale și, de asemenea, în implementarea de strategii de afaceri pentru sustenabilitate, atât în mediul privat, cât și în cel instituțional. În calitate de director executiv al Asociației Naționale a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România, a fost implicată într-o serie largă de activități de brokering de parteneriate pentru a implementa cel mai important program național de competențe IT pentru bibliotecile publice – BIBLIONET – Lumea în biblioteca mea, în cadrul Global Libraries Initiative, proiect finanțat pe o perioadă de 6 ani de Fundația Bill & Melinda Gates. Ca liant al ideilor de emancipare a categoriei profesionale a bibliotecarilor, Ioana Crihană și-a adus contribuția la dezvoltarea și implementarea de ample programe și acțiuni de reformare a domeniului cultural și educațional.
“Bibliotecile prezentului sunt medii de învățare non-formală complementare școlii, sunt spații de inspirație colectivă, hub-uri ale cunoașterii și medii de propagare a inovației. Pornind de la această premisă, bibliotecile reprezintă ecosisteme de servicii în slujba cunoașterii, care contribuie în mod substanțial la cultivarea educației permanente a grupurilor eterogene de utilizatori. Potrivit misiunii lor, bibliotecile susțin extinderea tehnologiei la scară largă în vederea eliminării discrepanțelor privind accesul la educație și la beneficiile colaborării inter-disciplinare, ca sursă de inovație.”
Ștefania Stănică – Coordonator Marketing & PR/Asistent Manager în cadrul proiectului Teach for Future – absolventă a Academiei de Studii Economice, Facultatea de Management al Industriei, Construcțiilor și Transporturilor, are experiență de lucru în proiecte, atât în corporații, cât și în organizații non-guvernamentale, precum și expertiză în management operațional și analiză strategică. Absolventă a unui Master de Management și Comunicare și respectiv de studii post-universitare de Marketing în Afaceri, Ștefania Stănică, are pregătire pedagogică și și-a exersat abilitățile de mentor și formator prin implicarea în ample acțiuni educaționale, în special în comunitati rurale izolate, cărora le-a acordat asistență de specialitate, în vederea incluziunii sociale a beneficiarilor provenind din medii vulnerabile.
Silvia Nestorescu – Cordonator sesiuni de formare în cadrul proiectului Teach for Future – are expertiză vastă în evaluarea de proiecte, este coordonator de training și formator certificat, cu mai bine de două decenii de experiență de lucru cu grupuri eterogene. Expert-consultant apreciat, Silvia Nestorescu a activat ca Redactor și Șef serviciu Studii, Cercetare, Dezvoltare în Biblioteconomie și respectiv al îndeplinit atribuții de Coordonator de pregătire profesională a personalului în cadrul Bibliotecii Naţionale a României. De asemenea, a ocupat poziția de Coordonator al Departamentul Săli de lectură, Depozite, Cataloage în cadrul Bibliotecii Metropolitane Bucureşti. Încă de la înființarea Departamentului Operațional al ANBPR, s-a implicat în coordonarea activității Centrului de Formare și Dezvoltare Profesională al Asociației.
Literatura de specialitate consemnează faptul ca valorile culturale ale unei ţări influențează antreprenoriatul, iar decizia personală de a deveni antreprenor este determinată în mare masură de contextul socio-cultural, la rândul său fiind influenţat de nivelul economic, şi mai puţin de personalitatea individului.
Irina Uceanu – Expert financiar în cadrul proiectului Teach for Future -Licențiată în știinte economice la Academia de Studii Economice București – Facultatea de Finanțe-Contabilitate, cu peste 20 de ani de experiență în activități complexe de contabilitate și audit pentru numeroși agenți economici români și străini, Irina Uceanu are vastă experiență de lucru în proiecte coordonate de organizații neguvernamentale, instituţii publice şi organizaţii internaţionale din domeniul dezvoltării sociale. Ea a activat ca director financiar al Direcției Administrația Patrimoniului de Interes Național București din cadrul R.A.A.P.P.S. De asemenea, de peste de peste 10 ani, se implică în contabilitate financiară pentru ANBPR și terți în contextul de implementare a proiectelor și activităților în domeniul culturii, incluziuneasociale și dezvoltării comunității. Irina Uceanu deține și abilități dovedite în managementul financiar al proiectelor de dezvoltare și cooperarea cu diferite tipologii de organizații, ONG-uri, entități dintr-o gamă largă de industrii, are abilități excelente de comunicare și de lucru în echipă în echipe multidsiciplinare de experți.
GLBF
Spaska Tarandova – Coordonator proiect partener GLBF în cadrul proiectului Teach for Future – lucrează în domeniul bibliotecilor de mai bine de 30 de ani, majoritatea la Biblioteca Orașului Sofia, inclusiv ca director adjunct timp de 5 ani.
Din 2015, ea este director executiv al Fundației Global Libraries – Bulgaria (GLBF), care lucrează cu o rețea de peste 1000 de biblioteci publice din Bulgaria pentru a oferi acces gratuit la computere, internet și informații pentru toți.
Spaska are experiență ca trainer în managementul bibliotecilor, advocacy, strângere de fonduri și management de proiect.
În 2011, s-a alăturat programului „Bibliotecari de mâine: comunicare și leadership” la Centrul Mortenson pentru programele internaționale de bibliotecă de la Universitatea Illinois din Urbana-Champaign. În 2012-2015, a fost participantul bulgar la Rețeaua Internațională a Inovatorilor de Biblioteci Emergenți (INELI), sponsorizată de Fundația Gates.
Svilen Tozev – Asistent tehnic în cadrul proiectului Teach for Future – are un master în economie. Specialist în domeniul Marketing și Management, cu gradul II suplimentar de calificare profesională în profesia „Programator” și specialitatea „Software”, având peste 15 ani de experiență în domeniul tehnologiei informației, resurselor umane și managementului de proiecte. Cu peste 20 de ani de cercetare în domeniul managementului resurselor umane, dezvoltarea societății bazate pe Internet și tehnologie. În ultimii ani, a demonstrat un interes sporit pentru noile tehnologii în management – inteligență artificială, Blockchain, imprimare 3D, e-guvernare și învățare automată.
Lucrează la Global Libraries – Fundația Bulgaria în calitate de Expert în Implementarea și Controlul Proiectelor din 2017. A participat activ la proiecte finalizate cu succes precum: „Digital skills for e-Inclusion” „Competențele digitale pentru întreprinderile mici și mijlocii din Bulgaria”; „Literația financiară în bibliotecile publice”; Coordonarea evenimentelor campaniilor ADW 2019, 2020 si 2021 / All Digital /; Management de evenimente – seminarii, întâlniri de experți și conferințe; Coordonator de diseminare a proiectului și expert: TEACH FOR FUTURE; Expert în diseminare a proiectului: „BIBLIO / Biblio / – Îmbunătățirea abilităților și competențelor digitale ale bibliotecarilor din Europa”; Crearea si publicarea continutului web, construirea, actualizarea și formatarea site-ului fundației – platforma grafică Drupal, module integrate, folosirea HTML și CSS. Svilen vede clar nevoile oamenilor și dorința lor de a-și realiza transformarea personală. El este conștient de faptul că fiecare proiect are propria sa parte, care poate ajuta pe fiecare să-și modernizeze dezvoltarea și să treacă prin procesul de transformare personală pentru a-i ajuta să se integreze mai bine pe piața muncii. El crede că munca în echipă și noile tehnologii sunt viitorul umanității.
HERITAGE
Dr. Emmanouel Garoufallou – Coordonator proiect partener HERITAGE în cadrul proiectului Teach for Future – este profesor asociat la Departamentul de Biblioteconomie, Arhive și Sisteme Informaționale, Școala de Științe Sociale din cadrul Universității Internaționale Elene. A ocupat mulți ani poziția de șef adjunct și șef de departament, coordonator instituțional și manager de proiect al bibliotecilor universitare (fostul ATEITh) și director (actual director adjunct) al programului de master „Managementul informațiilor în mediul digital” la aceeași Universitate. A fost manager de proiect al programului instituțional «Servicii de bibliotecă digitală Open Source ale ATEI din Salonic» la Alexander TEI din Salonic, Grecia. A fost vicepreședinte al HEAL-Link, al Hellenic Academic Libraries Link și al Consurtium (2016-2019). A fost manager de proiect și cercetător asociat în diferite proiecte ale Comisiei Europene, Bibliotecii Publice Centrale Veria (Premiul pentru Acces la Învățare al Fundației Bill & Melinda Gates), cum ar fi AccessIT Plus, Light, Entitle, EuropeanaLocal.
În prezent, el activează ca președinte (General Chair) și are responsabilitatea organizării Conferinței MTSR (http://www.mtsr-conf.org/home), Conferinței Internaționale de Cercetare a Metadatelor și Semanticii) organizată de diverse instituții din Europa în fiecare an. De asemenea, este membru al comitetului director al MTSR. El activează, de asemenea, ca președinte (General Chair) la Digital Libraries, Information Retrieval, Big, Linked, Social & Open Data Track, ca parte a Conferinței MTSR din 2013. A publicat numeroase articole și apare în peste 120 de publicații și prezentări. A editat șapte cărți publicate de Springer (în seria de cărți MTSR) având, în mod colectiv, peste 180.000 de descărcări. A susținut peste 12 discursuri ca invitat special. În prezent, este redactor-șef la „International Journal of Metadata, Semantics and Ontologies” (IJMSO) publicat de Inderscience și ca editor de zonă „Open and Social Data: Data sharing” pentru revista „Data Technologies and Applications” publicată de Smarald. De asemenea, este membru al consiliului editorial al diferitelor conferințe și reviste internaționale. Este redactor invitat pentru trei numere speciale în reviste evaluate de colegi. A fost lector și a lucrat pentru Departamentul de Informare și Comunicare de la Manchester Metropolitan University (MMU) din Marea Britanie, precum și pentru Biblioteca Centrală a MMU. El deține un doctorat în biblioteci digitale la Manchester Metropolitan University din Marea Britanie și un master în managementul bibliotecilor și informațiilor de la Northumbria University, Marea Britanie. Interesele sale de cercetare se concentrează pe inovarea în management, competențe digitale, biblioteci digitale, muzee, galerii și arhive; științe umaniste digitale; cărți digitale; sisteme informatice si continut organizatoric in medii digitale; metadate, date legate și deschise; alfabetizare informațională digitală; dezvoltarea colecțiilor digitale; știința datelor; date deschise și acces deschis. Cercetările sale explorează, de asemenea, rolul oamenilor în mediul digital, modul în care oamenii interacționează cu conținutul digital, comportamentul de căutare de informații și impactul bibliotecilor, muzeelor și arhivelor și galeriilor asupra societății.
Theodosia Maroutsi – Asistent tehnic în cadrul proiectului Teach for Future -s-a născut în Germania și a activat în sectorul cultural în calitate de director artistic creativ din 1994, proiectând și contribuind la numeroase reviste, ziare și proiecte de marketing. După ce a studiat designul grafic, s-a concentrat treptat pe domeniul cultural, obținând o licență în civilizație europeană la Hellenic Open University și un master (distincție) în managementul patrimoniului la Universitatea de Economie și Afaceri din Atena (AUEB, Grecia) și Universitatea din Kent. Interesele ei de cercetare academică sunt în planificarea strategică pentru zonele îndepărtate cu un patrimoniu cultural semnificativ. În ultimii ani, ea are un rol de lider în planificarea și organizarea Conferinței internaționale HerMa și în prezent lucrează în calitate de coordonator de programe cu accent pe programe derulate în Grecia.
Foteini Giannoulidi – Expert de conținut de învățare în cadrul proiectului Teach for Future – este absolventă a Departamentului de Conservare a Antichităților și Operelor de Artă al Institutului Tehnologic Educațional din Atena. Ea deține o diplomă de master (MA) cu distincție în managementul patrimoniului, Universitatea din Kent și Universitatea de Economie și Afaceri din Atena (AUEB). Din 2011, a lucrat la Ministerul Culturii din Grecia în poziția de conservator de antichități elenistice și a restaurat opere de artă moderne și contemporane și artefacte din patrimoniul industrial în colecții private. Interesele ei de cercetare sunt concentrate pe procesele holistice și combinaționale care permit dezvoltarea unor practici durabile de salvgardare a patrimoniului. Ea a publicat rezultatele cercetării sale la conferințe internaționale și în reviste. A fost implicată în proiecte care promovează teorii inovatoare și bune practici privind aspectele legate de managementul patrimoniului. În ultimii cinci ani, ea a jucat un rol principal în planificarea și organizarea Conferinței Internaționale pentru Managementul Patrimoniului (Conferința HerMa). De asemenea, a fost implicată activ în administrarea proiectelor culturale ale ICCM (Comitetul Internațional pentru Conservarea Patrimoniului Mozaic).