Despre
ANBPR și partenerii au gândit acest proiect ca o intervenție de educație a adulţilor în vederea îmbunătăţirii şi extinderii ofertei de oportunităţi de învăţare de calitate ridicată privind tematici educaționale inovative, cu potenţial de creştere economică, dobândirea și recunoașterea de noi competenţe, atitudini, cunoștințe și comportamente în acord cu cerințele pieţei muncii de către adulţii cu un nivel scăzut de pregătire, astfel încât aceştia să răspundă mai bine exigențelor mediului de lucru actual, guvernat de tehnologie, interdisciplinaritate și cooperare transnațională.
Obiectivele specifice vizează crearea unei reţele transnaţionale și multisectoriale prin care 10 facilitatori din România, Bulgaria şi Grecia, multiplicatori de formare cu competențe în domeniile IT (conform standardului ICDL), Managementul inovaţiei& colaborarea în reţea și Antreprenoriat & leadership, vor transfera know-how specializat către comunități eterogene de formabili adulți din cele 3 țări, dar și din regiune, astfel încât experiențele de învățare inovative să genereze schimbări favorabile privind nivelul de integrarea celor 3 tematici în educație, cu efecte benefice asupra dezvoltării personale și profesionale a adulților; dezvoltarea competenţelor informatice(modelare şi imprimare 3D, editare imagini, marketing digital, instrumente de colaborare on-line), Managementul inovaţiei & colaborarea în reţea şi Antreprenoriat & leadership în rândul a 210 adulţi din România, Bulgaria şi Grecia (câte 70/țară), utilizatori ai serviciilor de bibliotecă și bibliotecari, instruiți cu implicarea unor facilitatori experimentați, precum și transferul de bune practici în rândul a 90 adulţi (30 din fiecare țară România, Bulgaria şi Grecia) în cadrul a 3 campusuri de mentorat(tabere asistate cu mentori), fiecare țară într-unul din cele 3 domenii tematice (IT, Managementul inovației, Antreprenoriat), constând în sesiuni de dezvoltare a creativităţii, inovaţiei şi spiritului antreprenorial, organizate în fiecare țară parteneră în funcție de expertiza specifică demonstrată, prin stabilirea de conexiuni cu experţi-cheie și lideri în domeniile de referință ale proiectului din cele 3 țări, dar și cu exponenți și factori de decizie din cadrul autorităţilor, mediului de afaceri, ONG-urilor și unităţilor de învăţământ reprezentative din fiecare țară.În total, vor fi derulate 6 mobilități, 3 dedicate multiplicatorilor de formare și 3 pentru adulți.
În cadrul proiectului se vor dezvolta 6 produse inovative (metodologia inovativă de formarea formatorilor TIC pentru adulți, curricula predării Managementului inovației & colaborării în rețea în formarea adulților, curricula predării Antreprenoriatului & Leadershipului în formarea adulților, manualul formatorului pentru derularea campusurilor de mentorat, ghidul e-Innovator, ghidul e- Entrepreneur) și se vor organiza 3 evenimente de diseminare a acestora, câte unul în fiecare țară parteneră.Vor avea loc 3 întâlniri transnaționale de management care vor viza comunicarea, transferul metodologic și evaluarea intermediară a rezultatelor implementării proiectului.
Beneficiari: 210 adulţi cu competenţe reduse, 10 angajaţi/experți ai partenerilor, din bibliotecile din 3 țări(direcți) din care minim 15% adulţi dezavantajați și 5000 bibliotecari, 10.000 adulţi, 2 autorităţi, 5 agenți economici, 5 ONG-uri, 3 universități din cele 3 țări și din restul Europei(indirecți).
Proiectul va genera o schimbare favorabilă atât pentru organizațiile partenere cât și pentru beneficiari, constând în: consolidarea capacității organizaționale a partenerilor, îmbunătățirea competențelor moderne ale trainerilor şi adulţilor instruiți în proiect; creşterea şanselor de a avansa profesional; diversificarea ofertei de servicii moderne și calitative a bibliotecilor publice;consolidarea rolului bibliotecii atât ca interfață de acces la informaţie, cât şi ca mediu de testare și învăţare a tehnologiei, inovației și de dezvoltare a spiritului antreprenorial;creșterea relevanței programului Erasmus+ pentru adulții din cele 3 țări și creșterea șanselor de incluziune a grupurilor vulnerabile din proiect.